Ένα μαγικό ταξίδι στο Bordeaux με τους winelovers!

Ξεκινώντας το φθινόπωρο να παρακολουθήσω ένα κύκλο σεμιναρίων οινογνωσίας, δεν περίμενα ποτέ πόσοι δρόμοι θα ανοίγονταν μπροστά μου… κι όχι μόνο γύρω απ΄το κρασί, αλλά κι απ’τη γαστρονομία, τον πολιτισμό και την κουλτούρα άλλων χωρών.
Την περίοδο που παρακολουθούσα το σεμινάριο με εισηγητή τον Ted Λέλεκα, ήδη ετοιμαζόταν ένα ταξίδι στην Τοσκάνη με τους συμμετέχοντες σε προηγούμενους κύκλους σεμιναρίων και δε σας κρύβω – αν και έχω κάνει τους δρόμους του κρασιού στην Τοσκάνη – πολύ το ζήλευα!
Αλλά ο Ted είχε στα πλάνα του για μας και όσους απ’τους παλιότερους μαθητές ήθελαν, ένα μαγικό ταξίδι στο Bordeaux!
Αρχικά είχα κάποιους ενδοιασμούς σκεπτόμενη ότι θα ήταν ένα ταξίδι εστιασμένο σε όσους έχουν εξειδικευμένες γνώσεις πάνω στο κρασί και ενδιαφέρονταν σε επαγγελματικό επίπεδο. Αλλά επειδή τελευταία ακολουθώ το ένστικτό μου και με δικαιώνει, δήλωσα συμμετοχή κι απόλαυσα ένα ταξίδι ζωής! Ένα ταξίδι γεμάτο γεύσεις, εικόνες κι αρώματα. Μια μοναδική εμπειρία με οργανωμένες επισκέψεις σε μυθικά οινοποιεία, που θα ζήλευαν ακόμη κι επαγγελματίες του χώρου.
Πρωί λοιπόν Παρασκευής 24 Μαϊου, ραντεβού με την ομάδα στο “Ελ. Βενιζέλος” 05.00 π.μ. για να κερδίσουμε τη μέρα και πτήση με KLM με ενδιάμεση στάση Άμστερνταμ.
Εδώ είχαμε ένα απρόοπτο γιατί λόγω σύντομης ανταπόκρισης εμείς φτάσαμε Bordeaux μεσημέρι αλλά οι αποσκευές μας αργά το βράδυ με άλλη πτήση… Τίποτα όμως δε θα μας χαλούσε τη διάθεση· ήμασταν έτοιμοι να χαρούμε το κάθε λεπτό στην πόλη που μόλις είχαμε φτάσει.
Ο Ted μας περίμενε ήδη εκεί, ερχόμενος από άλλη πόλη και φτάνοντας με το mini-bus στον πανέμορφο κήπο “Jardin public de Bordeaux” – παρ’όλο του βροχερού καιρού, είχε οργανώσει ένα φανταστικό pic nic a la Bordolaise για να μας υποδεχθεί! Πράγματι δε θυμάμαι πόσα είδη γαλλικών τυριών κι αλλαντικών καθώς και πατέ ήταν πάνω στο στρωμένο κόκκινο τραπεζομάντηλο με βάση ένα κομμένο χοντρό κορμό δέντρου που είχε χρήση στρογγυλού τραπεζιού. Κι όχι μόνο… για συνοδευτικά υπήρχαν λαχανικά, crackers, μπαγκέτες γαλλικές… για επιδόρπιο φρέσκες φράουλες και macarons. Ακόμη και τα πιάτα και τα μαχαιροπήρουνα ήταν ξύλινα και τα πλαστικά ποτήρια για το δροσερό ροζέ κρασί μας ήταν φροντισμένα στην εντέλεια! Το γυναικείο χέρι βέβαια βοήθησε πολύ στη διοργάνωση και στο στήσιμο αφού μια φίλη από την παρέα ήταν ήδη εκεί πριν από μας και φρόντισε να είναι όλα άψογα!
Μια ψιλή βροχή ξεκίνησε αφού είχαμε ήδη ολοκληρώσει το lunch break μας και ξεκινήσαμε για να καταλύσουμε σ’ένα απ’τα κεντρικά ξενοδοχεία του Bordeaux, το Best Western Premiere Bayonne , δυο βήματα απ’το σημείο που χτυπά η καρδιά της αγοράς της πόλης.
Γρήγορο check in και αναχώρηση για το Chateau Beychevelle στο Saint Julien. Εντυπωσιακό το κτήριο από πλευράς αρχιτεκτονικής και της ιστορίας του και γευστική δοκιμή 2 κρασιών παραγωγής τους.
Δε θα μπω σε λεπτομέρειες αναφορικά με τα οινοποιεία και τα κρασιά που δοκιμάσαμε. Θα αφήσω έναν πιστοποιημένο sommelier… ένα wine lover (λάτρη του κρασιού ελληνιστί)… ένα φίλο… και πολλά ακόμη που μπορώ να πω για το Νίκο Φραδέλο, που με την όμορφη στήλη του #winevirtue, ήρθε να συμπληρώσει αυτό που έλειπε απ’το blog μου· το συνδυασμό του καλού φαγητού με το σωστό κρασί!
Κάναμε μαζί αυτό το ταξίδι και είναι ο πλέον αρμόδιος να μιλήσει για το μαγικό κόσμο του κρασιού. Πάσα στο Νίκο λοιπόν (αφού είναι και δεινός μπασκετμπολίστας) κι εγώ συνεχίζω την περιγραφή του ταξιδιού μας.
Μετά το Chateau Beychevelle επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο για λίγη ξεκούραση και ετοιμαστήκαμε για το πρώτο μας δείπνο στο γνωστό εστιατόριο La Tupina στο κέντρο του Bordeaux. Σ’όλη τη διαδρομή συναντούσαμε μικρά bistro και cosy wine-bars, όπου παρέες Μπορντολέζων απολάμβαναν το κρασί τους με λαχταριστά συνοδευτικά.
Όσο για την πόλη… δεν έχω λόγια να περιγράψω… είτε ξεκινήσεις από το Quartier Saint-Eloi με το εντυπωσιακό ρολόι Grosse Cloche είτε από την Victor Hugo Avenue με την Porte de Bourgogne (κάποτε πύλη εισόδου στην πόλη) να είσαι έτοιμος για περιπλάνηση στην ιστορία. Τυπικό δείγμα γαλλικής αρχιτεκτονικής το Palace Royal (1755) και τρεις καθεδρικοί ναοί με πιο διάσημο τον Saint Andre Cathedral του 11ου αιώνα.
H rue Saint Catherine είναι ο παράδεισος όσων αγαπούν το shopping!
Και μετά τη μικρή παρένθεση με τις ομορφιές της πόλης, φτάνουμε στο “La Tupina”, με τη ζεστή ατμόσφαιρα και τις μυρωδιές να σου σπάνε τη μύτη απ’την είσοδο.
Ξεκίνημα με foies grass πάνω σε φρυγανισμένο ψωμί, συνέχεια με πλατό αλλαντικών, σαλάτα με χταπόδι και σπαράγγια, ένα πιάτο τοπικό που μέσα σε ζεστό καρβελάκι κρυβόταν ένα καλομαγειρεμένο χοιρινό, ριγκατόνι με μανιτάρια, ποικιλία κρεατικών και φοβερές πατάτες τηγανητές σε λίπος και το δείπνο ολοκληρώθηκε με τοπικά γλυκά. Το κρασί που συνόδευσε το φαγητό μας απ΄το Chateau Turon La Croix του 2012.
Επιστροφή στο ξενοδοχείο και ξεκούραση που την είχαμε όλοι ανάγκη.
Η προσμονή για τα όσα θα ακολουθούσαν μας χαροποιούσε ιδιαίτερα.
Σάββατο πρωί αναχώρηση για το Chateau Lagrange στο Saint Julien. Εντυπωσιακό το κτήριο και δοκιμάσαμε εξαιρετικά κρασιά, ανάμεσα σ’αυτά το Chateau Lagrange του 2005, ένα “οργασμικό” κρασί όπως το χαρακτήρισε ο Ted Λέλεκας.
Η επιστροφή στο Bordeaux συνδυάστηκε με μεσημεριανό με πανοραμική θέα στο ποτάμι στο Restaurant L’estacade με ψαρικά.
Το απόγευμα όλο δικό μας! Περπατήσαμε το Bordeaux, χαρήκαμε την πόλη, μπήκαμε σε κάβες, πήραμε αναμνηστικά και αμέτρητες φωτο και η πρόταση του κρεατολάγνου αρχηγού της ομάδας Mr. Ted Lelekas βγήκε παμψηφεί και το δείπνο μας θα ήταν στο αργεντίνικο εστιατόριο “El Nacional“.
Απίστευτα κρεατικά και εξαιρετικά κρασιά με την κορύφωση να έρχεται με ένα Malbec Colome από αμπελώνες σε υψόμετρο 2600 μ.
Κυριακή πρωί check out από το ξενοδοχείο μας στο Bordeaux και επίσκεψη στο κορυφαίο μουσείο οίνου, το Cite du Vin όπου ήταν μαγικός ο τρόπος που ταξίδευες μέσω της τεχνολογίας στον κόσμο του κρασιού και ανακάλυπτες τα μυστικά του. Στο roof top του μουσείου με μαγική θέα στην πόλη γευθήκαμε ένα ποτήρι κρασί της επιλογής μας.
Ένιωσα πολύ περήφανη που ανάμεσα στα κρασιά υπήρχε και μια ελληνική πρόταση, το Orimos απ’το οινοποιείο Γαβαλά στην Κρήτη.
Στο ισόγειο λειτουργεί πωλητήριο με πληθώρα ειδών γύρω απ’το κρασί καθώς και κάβα.
Και αφήνοντας το μουσείο Οίνου, μετά από λίγο βρισκόμαστε στο μαγικό Saint Emilion! Πως λέμε “έρωτας με την πρώτη ματιά”… κανείς δεν μπορεί να γνωρίσει και να μην ερωτευθεί τη μικρή μεσαιωνική αυτή πόλη. Κρύβει στα τείχη της μια υπέροχη κληρονομιά: ιστορική, πολιτισμική και φυσικά οινική, αφού οίνος και πολιτισμός είναι άρρηκτα συνδεδεμένα. Η ιστορία ενώνει με μοναδικό τρόπο το μακρινό παρελθόν με το παρόν και το μέλλον. Το νιώθεις περπατώντας μέσα στους δρόμους της πόλης ή στους γύρω αμπελώνες. Τα κρασιά του Saint Emilion είναι γνωστά εδώ και αιώνες. Οι ποικιλίες που συναντάμε εδώ είναι το Merlot, το Cabernet Sauvignon και το Cabernet Frank που κατέχουν τη μερίδα του λέοντος αλλά και συμπληρωματικές το Malbec και το Petit Verdot που είναι πολύ συνηθισμένες στην αριστερή όχθη (Medoc) αλλά εδώ απλά ενισχύουν σε μικρά ποσοστά το τελικό χαρμάνι.
Αλλά εδώ παρασυρμένη απ’την απίστευτη ομορφιά της πόλης, μπήκα σε χωράφια του Νίκου (ή για να ακριβολογούμε αμπελοτόπια) που ανυπομονεί να κάνει αναλυτική περιγραφή ανά οινοποιείο στη στήλη μας (του) #winevirtue.
Μεσημεράκι γεύμα στο L’envers du Decor και στη συνέχεια 2ωρο master class φτιαγμένο ειδικά για μας, στην ακαδημία Οίνου “Maison du vin de Saint Emilion“. Μοναδική εμπειρία σε μια πανέμορφη πόλη που δεν σου κάνει καρδιά να την αποχωριστείς… νιώθεις εκείνο το άδειασμα του ερωτευμένου που για κάποιους λόγους πρέπει να αποχωριστεί το αντικείμενο του πόθου του, μην ξέροντας πότε και αν θα το ξαναδεί… το λίγο δεν σου αρκεί…
Επιστροφή στο Margaux και check in στο ξενοδοχείο “Relais de Margaux” όπου απολαύσαμε ένα εξαιρετικό δείπνο με επιλογές για κρέας ή ψάρι και στο ορεκτικό και στο κυρίως. Ήταν απολαυστικό ξεκινώντας με 2-3 διαφορετικά amuse bouche, foies grass αφού είμαστε στην κατ’εξοχήν περιοχή που πρέπει να το δοκιμάσουμε, άψογα ψημένο κρέας και ολοκληρώσαμε με δύο γλυκά το ένα καλύτερο απ’το άλλο.
Δευτέρα πρωϊ έφτασε η στιγμή που όλοι περιμέναμε! Επίσκεψη σε τρία μυθικά οινοποιεία, ανάμεσά τους η ναυαρχίδα όλων, το Chateau Margaux! Πραγματική εμπειρία – που λίγοι απολαμβάνουν – η ξενάγηση στο οινοποιείο και στους γύρω χώρους καθώς και το wine-tasting!
Πολύ περήφανη για τη χώρα μας, αφού η Ελληνίδα ιδιοκτήτρια κα. Κορίνα Μεντζελοπούλου, το πήρε απ’τα τάρταρα τη δεκαετία του 1970 και το ανέβασε στην κορυφή.
Το Chateau Margaux, ένα από τα καλύτερα ερυθρά κρασιά του Bordeaux. Πάντρεμα Cabernet Sauvignon με Merlot που πρέπει έστω μια φορά στη ζωή σου να δοκιμάσεις. Εμείς απολαύσαμε αυτό της χρονιάς 2008!
Μετά από ένα light lunch στο restaurant “Le Savoie” στην πόλη του Margaux, με εδέσματα της περιοχής, μας περίμενε το ονειρεμένο Chateau Pichon Baron με τους παραμυθένιους χώρους και τα εξαιρετικά κρασιά.
Απολαυστική η ξενάγηση και η οινογνωσία!!
Η αυλαία πέφτει το απόγευμα με επιστροφή για λίγο στο Saint Emilion και επίσκεψη σ’ένα στολίδι της περιοχής, το Chateau Troplong Mondot! Η ομορφιά της φύσης δεν περιγράφεται… Τα κρασιά που δοκιμάσαμε διαμάντια!
Επιστροφή στο Pauillac για το αποχαιρετιστήριο δείπνο μας στο “Cafe Lavinal” με ένα πλήρες menu που ολοκληρώθηκε με τα αγαπημένα μου τυριά απ’την περιοχή!
Τρίτη πρωϊ είναι η μέρα αναχώρησης, αλλά αφού πρώτα επισκεφτούμε την περίφημη βαρελοποιία “Tonnellerie Demptos” και ανακαλύψουμε τα μυστικά των κορυφαίων δρύινων βαρελιών, τα οποία χρησιμοποιούν τα πιο διάσημα οινοποιεία του κόσμου.
Εντυπωσιακές εγκαταστάσεις, πολλοί εργαζόμενοι, οι οποίοι έκαναν εξαιρετική δουλειά ο καθένας στο δικό του πόστο, ως ένα ακούραστο μελίσσι! Θεωρώ ότι αν κάποιος δει αυτή τη διαδικασία… το χρόνο… τον κόπο…. τα υλικά… για να γίνει ένα δρύινο βαρέλι, θα εκτιμήσει πολύ περισσότερο την κάθε γουλιά κρασιού που γεύεται!
Τις λίγες ώρες που μας είχαν μείνει, τις περάσαμε βολτάροντας στο Bordeaux, ψωνίζοντας και απολαμβάνοντας τοπικά εδέσματα και γλυκά.
Οι περίφημες μαρέγκες του “Les Merveilleux de Fred” είναι διάσημες και τις τιμήσαμε δεόντως!
Φτάσαμε στο αεροδρόμιο γεμάτοι εικόνες, αρώματα και γεύσεις και ανανεώσαμε το ραντεβού μας με τους wine-lovers για τον επόμενο προορισμό… έπεσαν αρκετές ιδέες στο τραπέζι, όλες άκρως δελεαστικές!
Μένουμε με τις καλύτερες εντυπώσεις απ’το #seeyouinBordeaux και ανυπομονούμε για το next trip #seeyouin…