Απενεχοποιήστε το σουβλάκι!! Η διατροφολόγος μας σας έχει τη λύση..

Σουβλάκι, το ελληνικό street food!

Θα μπορούσε να αποτελέσει ένα πλήρες ισορροπημένο γεύμα εφόσον περιέχει από όλα τα μακροθρεπτικά συστατικά: υδατάνθρακες (πίττα, πατάτες), πρωτεΐνη (καλαμάκι, γύρος, μπιφτέκι, κ.τ.λ.), λίπος (λάδι, sauce) και λαχανικά.
Ένα τυλιχτό με γύρο, λαδωμένη πίτα, τηγανητές πατάτες, sauce κ.τ.λ. μπορεί να αγγίξει και τις 800 θερμίδες.
Αν επιλέξεις να φας αλάδωτη πίτα, μειώνονται οι συνολικές θερμίδες περίπου κατά 150.
Αν επιλέξεις αντί για γύρο χοιρινό, καλαμάκι κοτόπουλο μειώνονται άλλες 100kcal.
Αν επιλέξεις μια σως με βάση το γιαούρτι αντί για τη μαγιονέζα μειώνονται άλλες 90kcal.
Αν επιλέξεις να αφαιρέσεις εντελώς τις τηγανητές πατάτες μειώνονται άλλες 80kcal.
Οπότε από το αρχικό ποσό των 800kcal ανά σουβλάκι απ’ όλα με γύρο, με απλές αλλαγές η διατροφική αξία του μπορεί να πέσει ακόμα και στο μισό (380kcal).
Το σουβλάκι λοιπόν ανάλογα τις επιλογές που κάνουνε μπορεί να μεταμορφωθεί από ένα πολύ λιπαρό σε ένα πολύ ισορροπημένο γεύμα.
Καταναλώστε τα αγαπημένα σας γεύματα χωρίς τον φόβο των θερμίδων.
Προσπαθήστε να έχετε ισορροπημένες συνήθειες ανάλογα πάντα και με τον διατροφικό σας στόχο.

(Οι θερμίδες έχουν υπολογιστεί κατά προσέγγιση)

 

Μελίνα Τσαγκατάκη Τσιρίγγα

Διαιτολόγος Διατροφολόγος
Χαροκόπειο Πανεπιστημίο Αθηνών

Εξωτερική συνεργάτης Γενικής Απεικονιστικής και Ιατρικού Παλαιού Φαλήρου

Για ραντεβού: 210 6996930(Γενική Απεικονιστική) –  210 9892100(Ιατρικό Παλαιού Φαλήρου)

 

Σχόλια

comments

shares